Mål med Duchess

Frida tipsade mig om att skriva om mina mål med Duchess, så här kommer ett litet inlägg om de:
Förra året var ju mitt mål med Duchess att starta några La. Och de målet uppnåde vi tillsammanns.
I år ´har jag lite mål som jag ska jobba mot och försöka uppnå.
 
Något som jag har som mål det här året inne på banan:
Jag vill att vi/jag ska klara av att rida i ett bra, jämnt tempo hela tiden. Det kan bli så på tävling att jag blir lite för taggad och rider på massa framåt ena stunden och sen rider jag jättesakta helt plötsligt.
Jag har som mål att kunna rida med ett bättre flyt alltså.
 Jag har också som mål att jag ska rida i  ett så bra grundtempo som möjligt, att jag kan både korta galoppen och länga galoppen när de behövs på en distans mot ett hinder.
 
Under våren ska vi fortsätta rida mycket LA:er så jag känner mig säker på de. Och att jag känner att vi klarar de tillsammans.
Jag skulle kanske vilja testa hoppa någon La+ när jag känner mig säkrare på La bara för att känna på något högre, även fast det är 5 cm haha..
Om allt går bra och de känns bra vill jag iallafall testa hoppa Msvb. Varken jag eller Duchess har tävlat de förut och de vet jag om såklart, men jag skulle iallafall vilja testa på de. Sen får vi väl se hur de går om vi uppnår de målet kommer jag fortsätta jobba vidare men de är så jag tänker just nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer till inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0