Helgens träningar

Var ju somsagt i Västerås och tränade två dagar för Louise med Duchess i helgen. Hade en bra och rolig helg med morfar och Olivia som följde med och så Frida som också var med och tränade.
 
På lördagen var det markarbete och Duchess var såååå pigg.
Vi skulle rida över två bommar i galopp på lite halvlånga tyglar och hitta sin egna balans. Sen gjorde vi en övning där man skulle öka på långsidorna, korta i hörnen och flytta för skänkeln. Vi gjorde de utan stigbyglar så de va lite jobbigt med en dunder pigg ponny!
Haha. Sen hoppa vi lite utan stigbyglar osv och det gick bra. Lite svårt eftersom hon var så pigg men annars nöjd!
Teorin på kvällen var bra, det var mentalträning vilket är jättebra tycker jag.
 
Andra dagen var det banhoppning lite förberedelser inför tävlingssäsongen liksom. Så vi hoppade först en låg bana.
det gick helt okej. Det var 3 vattenmattor med så hon stannade på en gång på 2 av dom men sen efter det hoppade hon dom.
När vi hoppade sista banan kändes det jättebra. La henne lite stort och så på vissa hinder fast jag måste träna på att hålla ihop men det gick bra endå. Nöjd med min bästa!
Har inge bilder från helgen och ingen film heller för morfar filmade med sin filmkamera.
 
Jag måste väl ha världens finaste och bästa ponny? Är så taggad inför tävlingsåret 2013 med min stjärna.
Längtar massor och hoppas vi får en massa kul under året som kommer!
 

Kommentarer till inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0