2 dagars hoppträning för Mia

Gårdagens träning
Då var det markarbete. Vi red fram i hela ridhuset med tempoväxlingar. Sen hoppade vi som serpentinbågar fast man vänder upp från kortsidan om ni fattar va jag menar.
Det var iallafall 2 hinder på varje långsida som det skulle vara skritt i mellan. Duchess var väldit pigg så det var lite svårt att få skritt vissa gånger men vi fixade det.
 
Sen hoppade vi en av långsidorna så skulle man ha ett visst antal galopp språng där i mellan och så höjdes det för varje gång. Den övningen gick bra. Då var hon lite lugnare och lite mer tillbaka.
 
Vi avslutade med att hoppa ett räcke och en oxer på en åtta. Det gick också bra.
En gång när vi låg stort började jag öka och luta mig fram vilket jag inte får göra. Men sen gången efter när vi kom stort gick det mycket bättre för då tänkte jag på att jag inte får luta mig fram bara för att jag vill att hon ska gå av stort hehe.
 
Iallafall väldigt nöjd med detta pass :D
Efter träningen följde Frida med hem. Vi gjorde inget speciellt. Eller jo vi var till valbo. Jag köpte ingenting.
Sen hade vi lite mys på kvällen.
 
Dagens träning
Framridningen jobbade vi med samma som igår. Vi hoppade fram på en långsida där det skulle vara skritt mellan hindren. Lite pigg på denna övning idag också men de gick ganska bra.
Sen om jag inte minns helt fel hoppade vi ett räcké som höjdes lite varje gång. Och sedan samma sak på en oxer.
Det gick superbra!
Vi avslutade dagens med att hoppa bana. Hon hoppade bra 1 och 2. Sen klantade jag till det på 3an och ramla av... Ouupss...
Haha bara upp igen och hoppa vidare och det gick bra. Men sen såg Duchess att det låg en vattenmatta på näst sista hindret och tyckte den var läskig så hon stanna där en gång men hoppade sen. Så då fick jag rida runt och hoppa olika hinder med vattenmattorna i så hon skulle slappna av och det gick bra.
 
sammanfattar man båda dagarna så är jag väldigt nöjd. Bästa Duchess <3
En bild stoppad ur film
Vill ni se film?
 
 

Kommentarer till inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0