Träningshelg

I helgen har somsagt jag och Duchess vart i västerås och tränat 2 dagar.
Jätterolig helg och superkul att träna!!
 
Lördag, markarbete:
Vi jobbade mycket med att få hästarna fram till bettet.
Hon gick jättebra i början. Det var jag som klantade mig lite på nån galoppbom och så men annars var de bra tycker jag.
Sen skulle vi göra en långsida med 3 oxrar och sedan tillbaka på ett plank och 2 oxrar.
I en av oxrarna låg en vattenmatta. På senaste tiden har ju Duchess vart ganska fjantig på dom..
Det var hon även då. Väldigt fjollig när vi hoppade den i banan sen också.
Men fick jättemycket hjälp hur jag ska göra och så.
 
Söndag, hoppning:
Samma "tema" även denna dag, fram till bettet då.
Hon var superpigg i början. Lugnade sig ganska snabbt. När vi kom till vattenmattorna gick det bättre än igår.
Eller ja.. Hon gjorde världens tvärnit så jag ramlade av hehe...
När vi avslutade med att hoppa bana hoppade jag ganska lågt bara för att hon var tittig och så.
Men det gick jättebra, jag är nöjd.
 
Om jag ska samanfatta helgen så är jag "glad" att hon var lite fjollig så vi kunde få hjälp.
Men nu hoppas jag att hon gillar vattenmattor lite mer (haha) så jag kan koncentrera mig på lite annat.
 
Här är en film,med  några filmer som jag klippt ihop.
 
 

Kommentarer till inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0