Michel och Sputtnick

På ett sätt tycker jag att Michel och Sputtnick är vääldigt lika.
Alltså inte till utsendet då, utan i huvudet och sättet att vara.
Michel var alltid PIGG och GLAD och FRAMÅT. Och han var liksom alltid "Va ska vi göra nu? Va händer nu? Kom igen nu springer viiii"
Och Sputtnick är så lik honom i det. Sputtnick är också hela tiden så glad och posetiv. Och framåt och vaken liksom.
Så nyfikna på nåt sätt.
Och de gillar jag. Att Sputtnick påminner om Michel. Jag trodde faktiskt INTE att jag skulle hitta en ponny som hade sån personlighet som Michel. Det har inte Sputtnick heller. Inte exakt, men vääldigt nära.

Duchess är inte lik Michel alls. Utan hon är sig själv liksom. Har aldrig träffat en häst som är så tuff som Duchess. Hon är sig själv och jag älskar hennes personlighet. Men att Michel och Sputtnick är så lika.... Hmmm....
Det känns nästan ibland som om det är Michel som är tillbaka... :'(






Kommentarer till inlägget:
karolina ståhlberg - hästblogg skrev:

hej! följa varann via bloglovin? kram! :)

2012-03-03 @ 16:52:42
Bloggadress: http://karolinastahlbergs.blogg.se/
Linnea skrev:

Gud vad söta hästar!:)

Den bruna påminner verkligen om min kommpis häst som du hittar på våran blogg:)

2012-03-03 @ 17:41:15
Bloggadress: http://fannyochlinnea.bloggplatsen.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0