Tävling Orsa RK

Hejsan. Mobilbloggade bara lite igår. Var såååå trött när jag kom hem, gick liksom upp 4...
Men iallafall tänkte berätta lite mer detaljerat om ritterna och dagen.

Kom dit lite tidigt och då hade inte någon klass börjat så jag och pappa satt och fikade lite hehe.
Tog iallafall ut henne när tävlingarna började (09.00) och red fram på en travbana som gick runt nätan hela anläggningen. Hon var pigg, frammåt och kändes fin. Gick banan och hoppade sedan fram.

Inne på banan var hon jättefin, lyssnade på alla hjälper.
Nollade grunden och fortsatte mot omhoppning, första hindret i omhoppningen river hon för vi kom alldelles för när så hon han inte upp med hovarna. Lite synd men så kan det va :/
Resten av omhoppningen red jag utanför där jag tänkt gå innanför.
Men efterom det bara var 2 dubbelnollor blev jag placerad 3a!! :D

Andra klassen var dom (som hade tävlingen) väääldigt sega.
Så jag fick skritta väldigt länge. Det gör väll iof inget att bara skritta men endå..
På banan var hon lite trött och jag också. I grunden var det stilbedömmning (för att det var kval till MHPC) och jag och Duchess fick 56 poäng och placerade oss 2a på det!
I omhoppningen rejsade jag på ordentligt och ´Duchess svängde supersnabbt haha. Och tiden räckte till VINST!!!

Grymmaste ponnyn <3 Jag är jättenöjd med henne igår. En 1a, en 2a och en 3a. Duchess är KUNG! <3

Innan vi åkte hem åt vi på tävlingsplatsen, det var typ nån "Wiggens catering" som hade ställt upp värsta uterestaurangen typ. Det var supergod mat. Tittade också lite i en butik som också var där och sålde hästgrejor.

En bra dag helt enkelt, nu ska hon få ta deet lugnt i 3 veckor, sen blir de söderhamnshppet :D


Har massa bilder från dagen, laddar upp dom när jag får tid.

Kommentarer till inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0