Borta bra men hemma bäst

Hejhej, han inte med att blogga igår när jag kom hem.
Tänkte skriva lite kort om helgen, det var iaf en superbra kurs och jag är jättenöjd med Duchess :D<3

Träning 1 (lördag):

På det här passet var det markarbete. Vi jobbade mycket på marken alltså vi hoppade inte så mycket.Jag är jättenöjd med de arbetet och framhoppningen. Framhoppningen var att vi hoppade på långsidan 3 hinder med 17 meter emellan och då ska de vara 5 språng för mig och Duchess. Sen hoppade vi typ en evighetsövning 2 & 2 och det gick sådär, hon var VÄLDIGT pigg! Hehe..

Teorin (lördag):
Den var jättebra! Det var typ mental träning och det var superbra enligt mig :D
Vi kollade på en film och så var det frågor i den. Nåt exempel:
Tänker du vad du vill ska hända eller på vad som inte får hända?
Man ska tänka på vad som ska hända för om man tänker "jag kommer ramla av, jag kommer ramla av" då blir det ofta så typ.

Träning 2 (söndag):

Då var de hoppning så vi fokuserade mycket på det och man skulle ha ridit fram innan.

Vi hoppade fram på volt och det gick bra, hon var mycket lugnare än dagen innan.
Sen hoppade vi typ en evighets bana och det gick väldigt bra.
Hon lyssna super och jag tror vissa hinder låg på 110 cm så jag är väldigt nöjd med det.
Sen hoppade vi en bana på slutet och det gick också super :D
Hon lyssnade jättebra på den här träning, väldigt nöjd!<3

Kanske laddar upp en film om ni vill se?




Kommentarer till inlägget:
Natalie <33333 skrev:

Ja, jag vill se en film!!:D <3333

2011-11-21 @ 16:35:47
Bloggadress: http://ponnybruudarna.devote.se

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg? :)

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0